Як в «Укрзалізниці» контролюють безпеку пасажирів? Чи буде в Україні регуляція роботи таких сервісів як Uber та Uklon? Та що там з постачанням дизпалива в Україну?

Про все це розповів міністр інфраструктури Владислав Криклій у програмі на hromadske «Мокрик По Живому».

Безпека у потягах

20 квітня в українському медіапросторі знову згадали липневий інцидент у потязі «Маріуполь — Київ», як чоловік вдерся в купе до жінки, яка їхала разом зі своїм неповнолітнім сином, побив її та намагався зґвалтувати. В «Укрзалізниці» обіцяли оснастити потяги камерами спостереження та «червоною кнопкою» для машиністів.

За словами Криклія, наразі у багатьох нічних потягах, які курсують на великі відстані зокрема схід України, є внутрішня охорона. Але забезпечити охоронців у кожному потязі не може жодна країна.

«Це взагалі ненормальна ситуація, коли ми маємо думати, щоб був охоронець у вагоні…Це проблема і специфіка, яка існує у нас. Для цього у нас є кнопки виклику поліції, зв’язок мобільний.Просто має надалі судова система притягати, щоб була відповідальність кримінальна», — каже Криклій.

А що там з керівництвом «Укрзалізниці»?

Новий голова «Укрзалізниці» може з’явитися вже за півтора-два місяці, каже Криклій. Наразі тимчасовим виконувачем обов’язків глави «Укрзалізниці» є Іван Юрик, оскільки попереднього главу компанії — Володимира Жмака  — звільнили.

За словами міністра, причиною для цього стала низка рішень керівництва, які нашкодили компанії.

«Ми будемо більш прискіпливо підходити до обрання, тому що вже не хочеться чергового нового, змінювати в.о/т.в.о…Хочеться вже мати людину, яка прийде і наведе лад. Це треба робити зсередини», ㅡ сказав він.

Міністр інфраструктури Владислав Криклій у студії hromadske, 20 квітня 2021 року

Фото:

Олександр Ференс/hromadske

Україна залишиться без дизпалива?

Українські постачальники дизпалива відмовляються відвантажувати пальне за чинними договорами, а експерти пророкують, що вже у травні в Україні може статись його серйозний дефіцит.

За словами Криклія, проблеми з постачальниками почалися після того, як Рада нацбезпеки доручила Кабміну повернути у держвласність так звану «трубу Медведчука». Наразі постачальникам вигідніше сплатити штраф і відмовитися виконувати угоду, ніж працювати собі у збиток.

Однак Криклій зазначає, що уряд не допустить кризової ситуації, доки розв’язується питання щодо нових угод.

«Знайшли рішення технічне, як підстрахуватися до моменту, поки будуть завершені всі ці тендерні процедури для того, щоб уже з новою рамкою можна було розширити формат і не обмежуватися дією старої угоди», — сказав він.

Про призначення у Мінінфраструктури бізнес-партнера Льовочкіна

У березні уряд ухвалив рішення про призначення заступником міністра інфраструктури України Артемія Єршова ㅡ бізнес-партнера народного депутата від ОПЗЖ Сергія Льовочкіна, якого називають його «кумом».

За словами Криклія, рішення щодо його призначення ще не остаточне, оскільки ще не завершені усі процедури.

«Щодо кумівства не знаю, але якщо запитати у Фондового ринку, де Єршов працював, до там до нього зауважень немає. Якісь сигнали, що він був пов’язаний з якоюсь партією, політичними силами минулих років ㅡ не було. На ринку позитивні відгуки», ㅡ сказав він.

Міністр інфраструктури Владислав Криклій у студії hromadske, 20 квітня 2021 року

Фото:

Олександр Ференс/hromadske

Коли в Україні контролюватимуть Uber та Uklon?

Криклій зазначив, що спільно з онлайн-сервісами, які надають послуги із замовлення таксі вже напрацьований відповідний законопроєкт.

«Вони готові на детінізацію. Але тут існує певне нерозуміння і небачення компромісу, бо ринок ліцензованих таксі, яки наразі близько 2%, категорично проти, щоб 98% виходили з тіні у такий простий спосіб», ㅡ сказав він.

Так, міністр пропонує наступний компроміс, та дати ліцензованим таксі набір переваг: дозволити працювати з юридичними особами, вокзалами та аеропортами, користуватися смугою для громадського транспорту, а також здійснювати посадку-висадку під знаками «стоянка заборонена».

Трохи по корупцію

Подолання корупцій у сферах, що стосуються Мінінфраструктури, Криклій бачить у повній автоматизації процесів моніторингу. Наприклад, на дорогах: наразі на розгляді комітетів Верховної Ради перебувають два законопроєкти, які мають запустити процес запровадження в Україні Центр обробки даних габаритно-вагового контролю Укртрансбезпеки. Він буде контролювати чи не їздять українськими дорогами перевантажені автівки (тим самим руйнуючи їх).

Окрім того, Криклій хоче повністю прибрати з доріг інспекторів, щоб прибрати корупційну складову. Єдиним завданням інспектора буде ㅡ перевірити, чи зупиняється автівка та у випадку, якщо вона перевантажена, проконтролювати, щоб зайву вагу зняли.

«Люди всі однакові. За умов коли маленька зарплата, немає контролю та автоматизації процесів, неважливо з яким прізвищем людину ми призначимо, вона через певний час почне змінюватися. Тому єдиний варіант ㅡ тільки повна автоматизація і ліквідація взагалі людського фактора».

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

X